Monday, April 30, 2012

sejuta!

ok before aku balik taiping malam kelmarin aku lepak ngan ckin. tersembanglah yang kekadang mulut dia nih masin. bunyik semacam je kan. maksud aku kekadang dia ckp apa-apa mesti jadik lah kat aku. kalo aku kat office time tgh relax-relax santai baca TL and then dia tanya tak busy ke? pergh time tuh email berduyun tiba. sampai tak sempat nak reply dia balik.

so aku suruh dier slalu baik ckp aku dapat rm2 juta lagi bagus. siap aku leh kasi komisen lagi. bukan sikit. sejuta untuk dia. hahaha. so maka berlakulah penulisan malam nih. sebenarnya aku dah tulis separuh tp tak save. sakit hati betul tapi sabar sajalah. dah sembang dah ngan ckin apa nak buat ngan 2 juta tuh. tapi sebab dah dpt sorang sejuta maka plan lain akan dilakukan.

1. mcm biasalah aku anak yang kenang mak bapak aku. jadi aku akan bagi sikitlah. mcm 50K sorang. sama rata. tak yah gegaduh laki bini. tak elok cucu pandang. lepas bagi tuh aku ckp akhirnya dpt jugak aku tunaikan apa yg aku impikan. cewah. power kan.

2. kalau ckin nak beli rumah buat apa aku nak beli rumah lagi kan. ok aku focus kat rumah sendiri. bukan nak buat rumah sewa. jadi rumah tuh mestilah diisi dengan brg-brg yg power.jadi aku akan spend mcm rm150K untuk semua aspect. ye kat dlm umah tuh ada studio jamming. swimming pool. apa lagi? kemewahan perlu untuk menjamin kesejahteraan hidup.

3. alamak dah tinggal rm750K.. kejap je duit dah abis.. lepas tuh aku nak bukak bisnes balik. ada persamaan nak bukak kedai printing. aku suka buat bebenda nih. senang dan menyeronokkan. one stop printing shop lah senang cite. kat sini kena spend mcm 250K untuk running kedai semua dan 6 bulan punye expend. tapi tak bukak kat kl lah.. kl banyak saingan. so cari tempat luar kl.

4. 100K aku nak simpan dalam bank. kasi beranak kaw-kaw punya. so yg nih tanak usik. yg nih mmg cliche habis lah.

5. aku suka travelling. so dah ada duit nih aku nak travel satu dunia. aku nak jumpe org-org yg penah dtg malaysia. selalunya band-band dr luar lah. aku nak pergi US,Swiss,Australia,Japan,UK,Germany,Czech. kiranya aku nak repay balik tour derang masa main kat sini. so aku nak habiskan masa aku setahun dengan travel merata. aku rasa aku akan spend lebih kurang 100K kat sini.

6. tinggal 300K. beli kete lah apa lagi. honda city? accord lah baru best. hehehe

7. so balance tinggal 150K.. pergi bank.. bank in balik ngan 100K td. hahahaha


tuh je lah impian aku kalo dapat sejuta. bukan apa bagi aku impian/berangan tuh penting. sbb tanpa impian/berangan tuh ko tak tau sama ada ko dapat capai tak sesuatu tuh. aku rs mcm berterabur je ayat  tapi takpelah. dah kul 12.04 am kan. kalo paham, paham lah..

=)




1 comment: